دموکراسی درون حزبی مظهر پخته گی سیاسی نهضت فرا گــیر
جنرال یاسین امیری جنرال یاسین امیری

 با مسرت فراوان اطلاع حاصل نمودیم که  برای انتخاب رییس وهیأت رهبری ، شورای اروپایی نهضت فراگیربرای نخستین بار درتاریخ سیاسی اش ، دموکراسی حزبی را به آزمون گرفته ورفیق گرانقدر احمد شاه سرخابی ، شخصیت فکور و دانشمند را به حیث رییس شورای اروپایی نهضت برگزیده است. این درحالی است که مجلس مؤسسان نهضت فراگیر ترقی ودموکراسی افغانستان در شهر کابل چندی قبل درجلسهء تاریخی شان به منظور ارتقای نقش حزبی در جامعه وسازماندهی کار ثمر بخش و مؤثر سازمانی مجلس موسسان وهیأت اجرائیه آن را از لحاظ کمی توسعه وبا پذیرش کادر های مجرب وکارآگاه کیفیت بعدی کار را ارتقاء بخشید.

 

  نا گفته پیداست که عطف توجه برای بهبود کار سازمانی رهبری وکادر های حزبی ما را به آینده روشن درکوتاه مدت امیدوار می سازد و یقیناً اجرای تفاهم ونزدیک شدن دگراندیشان پیشرو ومیهن پرست در دستور روز قرار می گیرد. بنابراین به جاست که از رهبران احزاب مختلف کشور مان که ازنظراندیشه وعمل طرز تفکر واحد دارند ، بخواهیم که منافع علیای کشور را نسبت به بلند پروازی های غرض آلود وروشنفکرانه ترجیح داده ، وطنی را که درآن تروریزم بین المللی بیداد می کند، وطنی را که مردم آن از گرسنه گی علف می خورند ، وطنی را که دزدی ، آدم ربایی ، تجاوز به دختران وپسران خرد سال ومعصوم ، تجاوز به جان وناموس ودارایی مردم بی دفاع ، کشت و کشتارمردم به وسیلهء بمباران های هواپیما های امریکا وناتو به یک امر روزمره تبدیل شده است ، با پیوستن شان دریک حزب واحد ویا جبهه واحد میهنی نجات بخشند. زیرادرحال حاضر یک سوال در ذهن تمام وطنپرستان نمودار می شود که آیا می توان التیام این زخم ها را از سازمان هایی که در جزایر جداگانه تقسیم شده اند ومنفردانه عمل می کنند، انتظار داشت ؟ یا از یک سازمان نیرومند وطنپرست واحد ویگانه ؟

 

 یقیناً همه با هم در یک صدا وبا یک زبان خواهیم گفت که فقط فرزندان وطن ، مادر وطن را از این بی بند وباری و لجام گسیخته گی نجات داده وبه آیندهء تابناک رهنمون می توانند شد و بس. پس بر ما ست تا وظایف مبرم آتی را شامل پلان کار روزمرهء خود نماییم :

 

  قبل از همه افشای احزاب وشخصیت های فاسدی  که از منابع مرموز تمویل و با سخنان تحریک آمیز شان مانع وحدت حزبی ها می شوند. به طور مثال سخنان تحریک آمیز وفتنه انگیز سلیمان لایق که از طریق تلویزیون آریانای کابل پخش گردید، می تواند تخم ناباوری را بین حزبی ها کاشته وبه پروسهء وحدت حزبی صدمه بزند.

 

همچنان باید درحال حاضر، ایجاد سازمان متحد ویکپارچه ، نیرومند وایجاد جبهه وسیع از وجود همه سازمان های وطنپرست  ضرورتی است که چند سطر بالا نیز از آن یاد شد.

 

شرکت فعال اعضای نهضت  فراگیردر تحولات سیاسی ، اجتماعی  واقتصادی ، مبارزه به خاطر محو فساد اداری ، مبارزه هدفمند با قاچاق و قاچاقچیان مواد مخدرومافیای جهانی آن ، ارتقائ نقش قوت های نظامی ومدافع وطن ، تأمین امنیت دایمی برای مردم بلا کشیدهء این مرز وبوم ، استفادهء شفاف از منابع مادی برای اعمار مجدد کشور.

وبدینترتیب باید با یک صدا، متحد ویکپارچه برای شرکت در انتخابات پیشرو آماده باشیم که یقیناً با فضای به وجود آمده در درون حزب وانتخاب رهبری حزب توسط اعضاء ما را به عملی ساختن اهداف فوق امیدوار می سازد.

 

اجازه بدهید به نماینده گی اعضای نهضت فراگیر ترقی ودموکراسی افغانستان درتاشکند، انتخاب رفیق سرخابی را در رهبری شورای اروپایی نهضت از صمیم قلب برای شان تبریک بگویم ومؤفقیت های شان را در به سر رسانیدن اهداف فوق که اهداف نهضت اند، آرزو نمایم

 

                                                      

                      تاشکند، 6 سپتمبر2008   


September 7th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها